Thursday, December 17, 2009

Kupohonkan seribu 1...

Assalamualaikum,


Maal Hijrah 1431

Seribu 1 keampunan kupohonkan untuk seribu 1 pengorbanan, seribu 1 pengalaman baru, seribu 1 perjuangan yang belum terlaksana, seribu 1 langkah yang terkadang tersadung dalam seribu 1 titian menuju Firdausi Allah. Moga diri ini dan sekalian Ummat Nabi Muhammad menyambutnya dengan seribu 1 Penghijrahan kemuliaan dan keimanan. Jadikan penutup tahun ini dengan doa kepada Pencipta kita, moga Redha Allah sentiasa bersama. Taubat dan ampun kami yang tak terhingga pada-Mu, kerna kami, telah berbuat dosa pada-Mu ya Allah.

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH

Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata "Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"


"Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam,selawat dan salam keatas junjugan kami,Muhammad saw ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian. Ya Allah,apa jua yang kami lakukan pada tahun ini yang Engkau larang tetapi kami tidak bertaubat daripadanya sedang Engkau tidak meredhainya dan tidak melupakannya, namun Engkau masih berlembut terhadap kami padahal Engkau berkuasa menyeksa kami sampailah kami bertaubat daripadanya setelah dengan beraninya kami menderhakaiMu, maka sesungguhnya kami memohon keampunanMu,maka ampunkanlah kami. Dan apa jua yang kami lakukan pada tahun ini yang Engkau redha dan Engkau janjikan kami ganjaran pahala maka kami pohonkan Ya Allah,Wahai Tuhan yang Maha Pemurah,wahai empunya kebesaran dan kemuliaan agar Engkau terimalah kami terhadapMu. Wahai Tuhan yang Maha Pemurah semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas junjungan kami Muhammad saw,ahli keluarganya dan sahabatnya dan segala puji hanya bagi Allah Tuhan semesta alam."

DOA AWAL TAHUN

Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".



"Segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam,selawat dan salam keatas junjugan kami,Muhammad saw ahli keluarga dan para sahabatnya sekalian.Ya Allah,Engkaulah yang abadi,yang qadim dan yang awal. Dengan limpah kurniaMu yang besar dan sifat PemurahMu yang sejati tahun yang baru ini tiba kepada kami. Maka kami pohon kepadaMu kepeliharaan kami daripada syaitan yang direjam,para penolongnya dan tentera-tenteranya. dan kami pohonkan pertolongan menghadapi nafsu yang sentiasa menyuruh ke arah kejahatan dan pertolongan untuk bergiat dalam amalan yang dapat menghampirkan kami kepadaMu sehampir-hampirnya. Wahai Tuhan empunya kebesaran dan kemuliaan, wahai yang paling mengasihi diantara yang mengasihani. moga Allah mencucuri Rahmat ke atas junjungan kami Muhammad saw,ahli keluarganya dan sahabatnya dan segala puji hanya bagi Allah Tuhan semesta alam."

Amin...Wahai Tuhan pencipta alam.

No comments:

Post a Comment